درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 14:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30524صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 28 تیر 1396 - 06:18
هویت ارتباط گر
دکتـرترنس (تـری) فلیـن - جلب توجه به سمت اعتبار ارتباط گر باید به طور جداگانه ای از ارائه محتوای پیام انجام شود، چه قبل و چه بعد از آن، چرا که ارزیابی ها از اعتبار تا حد زیادی مستقل از پردازش پیام، پردازش می شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علاوه بر ایجاد حس اصیل (موثق) بودن در یک ارتباط گر، تعیین هویت (یکی شدن) با ارتباط گر سبب خواهد شد تا ارتباط گر ذاتا معتبرتر (قابل قبول تر) به نظر رسد. این تعیین هویت سبب ایجاد اعتبار می شود، چرا که هر چه گیرنده بیشتر به ارتباط گر از طریق شباهت ها و برداشت ها از عدالت و انصاف متصل شود، بیشتر حس می کند که ارتباط گر بهترین ها را برای او می خواهد (ون لار و دِ رویتر، 2010).


جویس و هاروود (2014)، با ارائه ویدئوهای ضد محتوای جنسی (anti-sexting videos) به عنوان یک PSA، که توسط یک سازمان دولتی و یا یک ویدیوی ویروسی از همسالان دیگر آن ها ساخته شده بود، دریافتند که دانشجویان دانشگاه به ویدیوهای ویروسی بهتر پاسخ می دهند. سیگنال های هویت اجتماعی منافع و علائق را به اشتراک گذاشته، سبب کاهش ریسک شده، عضویت درون گروهی، اعتمادساز است.


ون لار و دِ رویتر (2010)، اثرات اقناعی حاصل از یک عذرخواهی از طرف یک شرکت، توسط یک سخنگو و یا یک کارمند را با هم مقایسه نموده و دریافتند که شرکت کنندگان بیشتر با کارمند احساس یکی بودن می کنند و زمانی که عذرخواهی از طرف کارمند عنوان شده باشد اعتماد بیشتری نسبت به شرکت نشان می دهند. در این مورد، شرکت کنندگان، کارمند را معتبرتر حس کردند چرا که با او بیشتر احساس نزدیکی و ارتباط می کردند.


با توجه به این که اقناع، از پردازش اطلاعات مربوط به هر دو بخش ارتباط گر و پیام ناشی می شود، درجه تمرکز به سمت هر کدام از این دو مسئله تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. هنگامی که گیرنده بر روی پیام تمرکز می کند، اغلب خود اعتبارسنجی بیشتری در جهت افکاری خواهد داشت که از یک ارتباط گر بسیار معتبر آمده باشد، آن هم بدون در نظر گرفتن قدرت استدلال (کلارک، وگنر، ساویکی، پتی و بیرنال، 2013).

 

با این حال هنگامی که گیرنده بر ارتباط گر تمرکز دارد، اثر متقابل بین اعتبار و قدرت استدلال، از صِرف اعتبار مهم تر خواهد بود. خود اعتبارسنجیِ بالاتر ناشی از پیام های دارای تطبیق بین قدرت استدلال و اعتبار ارتباط گر می شود، مانند یک پیام ضعیف از یک ارتباط گر دارای اعتبار اندک، که دارای عدم تطابق بین قدرت استدلال و اعتبار است. حتی زمانی که گفته می شود تمرکز بر روی پیام است، ویژگی های کیفی ارتباط گر می تواند سبب تحریک به اقناع شود، و حتی پیام رسانان دارای اعتبار اندک می توانند قانع کننده (متقاعد کننده) باشند (کلارک، وگنر، ساویکی، پتی و بیرنال، 2013).


این که آیا گیرنده بر ارتباط گر متمرکز شده است و یا بر پیام، می تواند به انتظارات، ایجاد و میزان توجه، و یا انگیزه ها بستگی داشته باشد. تمرکز بر ارتباط گر، به عنوان یک مسیر جنبی یا اکتشافیِ اقناع در نظر گرفته می شود، چرا که یک میانبر بوده، و به گیرنده اجازه می دهد با توجه به پیام یک نتیجه گیری کند، آن هم بدون نیاز به پردازش تمام اجزای آن. هنگامی که انگیزه گیرنده برای پردازش پیام پایین باشد، آن ها اغلب به این مسیر جنبی تکیه می کنند.


جلب توجه به سمت اعتبار ارتباط گر باید به طور جداگانه ای از ارائه محتوای پیام انجام شود، چه قبل و چه بعد از آن، چرا که ارزیابی ها از اعتبار تا حد زیادی مستقل از پردازش پیام، پردازش می شوند (اسپارکس و رپ، 2011).
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد